28-06-2011

Petrusicoon in Bijbels Museum

Het Bijbels Museum vroeg mij mijn Petrusikoon voor een poosje aan hen uit te lenen. Het zou gaan om de periode van 29 juni tot 7 november 2011.



Onderstaand kunt u meer lezen over de presentatie ‘Petrus en ik’. Deze presentatie willen ze vanaf de naamdag van Pertus, 29 juni, uitbreiden met een kleine presentatie Petrusikonen.

2 april 2011 - 7 november 2011
Petrus en ik
presentaties en activiteitenprogramma


Petrus staat voor veel: hij is volgeling en poortwachter, visser en rots, vriend, verloochenaar en heilige, maar ook maar een mens. De tentoonstelling Petrus en ik laat zien hoe deze thema’s verschillende kunstenaars en wetenschappers inspireerden. Een fotograaf, illustrator, reclameman, conservator, theoloog, kunsthistoricus, schrijver en vijf schilders van nu. Maar ook een beeldhouwer van bijna 600 jaar geleden die, onwaarschijnlijk krachtig, Petrus weergaf in berouw. Van 2 april tot 7 november speelt Petrus een hoofdrol in het Bijbels Museum en illustreert hij de verwevenheid van zo’n bijbelse figuur met onze cultuur van toen en nu.

Gastconservatoren van Petrus en ik zijn: Michiel van Nieuwkerk, Paul Mertz, Sijbolt Noorda, Henk van Os, Tomas Schats, Suzanne van der Schot en kunstenaars van zorgorganisatie Amerpoort.

Het Bijbels Museum organiseert samen met anderen de komende maanden een reeks activiteiten met Petrus in de hoofdrol.

Bijbels Museum

Herengracht 366-368 Amsterdam

Tel. 020 6242436

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten